Tuto informaci poskytl bankéř svému klientovi – společenství vlastníků jednotek. Klient bohužel netrval na doložení tohoto tvrzení (jak jsme již dříve doporučovali) konkrétním ustanovením zákona číslo 89/2012 Sb. (nový občanský zákoník), ale vzal tuto informaci jako informaci správnou. Informace sice „zdarma“, nicméně pro klienta drahá, neboť by ho banka dál „vysávala“ na poplatcích či nevýhodných nabídkách.
Klient banku navštívil z důvodu zvýšení poplatků a chtěl řešení, které by v konečném důsledku vedlo ke snížení nákladů na běžný účet. Bankéř klienta varoval před nízkonákladovými bankami, které v současné době nenabízejí žádné dodatečné produkty (ještě jsme nezažili, že by bankéř doporučoval konkurenci, což je logické, on potřebuje prodat svoje produkty a služby, na kterých vydělá). Jaké dodatečné produkty SVJ potřebuje? Pokud by pak klient, dle sdělení bankéře, např. potřeboval úvěr, tak ostatní banky mu nabídnou horší podmínky, pokud u nich nebude mít historii s běžným účtem. I v tomto případě bankéř nemluvil pravdu a klient jeho tvrzení uvěřil. U SVJ nerozhoduje historie na běžném účtu, ale jiné parametry, které mají vliv na poskytnutí úvěru a výši úrokové sazby.
Znovu důrazně varujeme před jednostranými informacemi (často úplně zcestnými) „seriózních“ bankéřů (a nejen jich). Rozhodnutí, která jsou učiněná na základě špatných a nepravdivých informací, nikdy nemohou být správná a většinou je klient poškozen.
Z výše uvedeného je zřejmé, jakou cenu má profesionální a zkušený poradce, který se stará o vaše finance.