Jak nepojišťovat auto a „kolik“ to stojí?

Obrátil se na nás náš dlouholetý klient s žádostí o radu. Koupil si nové auto a protože potřeboval ihned odjet z autosalonu využil „výhodné“ nabídky pojištění od autodealera, který se pravděpodobně vyzná v autech, ale v pojištění už bohužel nikoliv.

Jaký je úkol bývalého agenta StB v představenstvu pojišťovny?

„Výhodná“ nabídka pojištění byla od nejmenované pojišťovny, která má ve svém představenstvu bývalého agenta zločinecké organizace – Státní bezpečnosti (StB), se kterou mají nejen naši klienti velmi špatné zkušenosti při likvidaci událostí a inkasování pojistných plnění. Do dnešního dne nevíme, proč má pojišťovna agenta StB ve svém představenstvu a jaký je jeho úkol.

Pojistná smlouva byla nastavena jen na cenu (cena prodává?) tak, aby bylo roční pojistné co nejnižší. Roční pojistné činilo 24 000 Kč a tomuto číslu rozuměl i náš klient, protože na to nemusí být nikdo odborník na pojištění.

Rozsah byl následující:

  • Povinné ručení – limit plnění 70 mil. Kč škody na zdraví, 70 mil. Kč škody na majetku
  • Pojištění skel – limit plnění 30 000 Kč na pojistnou událost
  • Havarijní pojištění tzv. All-Risk se spoluúčastí na škodě 5 %, min. 5 000 Kč

Klient byl s cenou pojištění spokojen, ale něco se mu nezdálo

Provedli jsme analýzu pojistné smlouvy a na základě požadavků, potřeb, přání klienta, znalosti jeho situace a také našich dlouholetých zkušeností v oboru, jsme navrhli toto:

  • Povinné ručení – limit plnění 100 mil. Kč škody na zdraví, 100 mil. Kč škody na majetku
  • Pojištění skel – limit plnění – bez omezení
  • Havarijní pojištění tzv. All-Risk včetně tzv. GAP na 12 měsíců se spoluúčastí na škodě 5 %, min. 5 000 Kč, kdy vozidlo je 1. rok pojištěno na tzv. cenu na faktuře, takže kdyby klient měl totální škodu nebo mu bylo vozidlo odcizeno např. po 11 měsících, obdržel by plnou původní cenu za kterou vozidlo koupil a nikoliv jen obvyklou cenu vozidla v době události (tedy např. jen 80 % ceny, protože všichni víme, že 1. rok vozidla „ztrácí“ svojí cenu nejrychleji) a pak po 1. roce trvání, v případě totální škody pomalejší pokles plnění než u pojištění výše (klient dostane více)

A dále ještě navíc:

  • Povinné ručení – 1. zaviněná škoda BEZ vlivu na bonus (cena zůstane stejná)
  • Havarijní pojištění – 1. zaviněná škoda BEZ vlivu na bonus (cena zůstane stejná)
  • Úrazové pojištění dětí do 15 let ve vozidle

Roční pojistné činilo necelých 29 000 Kč a klient byl spokojen, jak s rozsahem, tak s cenou.

Váš makléř zastupuje vždy Vaše zájmy

Na základě našich dlouholetých zkušeností a kontaktů v pojišťovně, se nám ještě poté podařilo vyjednat dodatečnou slevu cca 500 Kč a k tomu navíc nejlepší variantu asistence (pomoc na cestách – odtah, oprava atd.) v ceně.

Opravdu prodejce aut v autosalónu nebo autobazaru při sjednání pojištění zastupuje klienta a hájí jeho zájmy?! A nebo ne? Rozumí vůbec pojištění? Nebo mu jde jen o prodej?